Min leverandør har ikke modtaget de penge, jeg har sendt. Hvad er der sket?

Transaktioner, der involverer de mest populære og handlede valutaer i verden (som USD, GBP, EUR, AUD, JPY, NZD, CAD, NOK, CHF, SEK og DKK), behandles normalt inden for 1-2 hverdage fra udførelsesdatoen. Betalinger i andre valutaer kan tage op til 3-5 dage at blive clearet. Det er ikke usædvanligt, at betalinger ankommer senere end den angivne valørdato på grund af nødvendige interne kontroller hos bankerne, involvering af flere banker og eventuelle forsinkelser forårsaget af helligdage.

Hvis din modtager hævder, at de ikke har modtaget betalingen, bør du først dobbeltchecke de bankoplysninger, der blev brugt. Hvis det er første gang, du bruger disse oplysninger, kan der være sket en fejl. Særligt banker i Østen kræver, at alle oplysninger er helt korrekte. Derfor kan selv en lille fejl være årsagen til, at din modtager ikke har modtaget betalingen.

Hvis du kan se, at du har indtastet de korrekte oplysninger, og den forventede tidsramme er overskredet, er du velkommen til at skrive direkte til valuta@kompasbank.dk eller ringe på +45 38 42 33 01.